Garanti koşulları, Skoda Yetkili
Satıcısıyla müşteri arasında gerçekleşen satın alma anlaşmasının bir
parçasıdır. Müşteri, imzasıyla garanti şartlarını kabul etmiş olur. Aracın
teslimi sırasında müşteriye araç kullanım kılavuzu ve garanti belgesi diğer belgeler
ile birlikte teslim edilir.
·Tüm parçaları dahil olmak üzere aracın tamamı 2 yıl süreyle garanti
kapsamındadır.
·Tüm Skoda araçlar kilometre sınırı olmaksızın 3 yıl boya garantisine
sahiptir.
·Octavia I (1U), Octavia Tour (1U), Fabia I (6Y),
Superb I (3U) araçları, kilometre sınırı olmaksızın, 10 yıl süre ile
Paslanma Sonucu Delinmeye Karşı Gövde Garantisi’ne sahiptir. 2004
yılından itibaren üretilen diğer tüm modeller kilometre sınırı olmaksızın 12
yıl Paslanma Sonucu Delinmeye Karşı Gövde Garantisi’ne sahiptir.
·Garanti belgesi ile satılması yasal olarak zorunlu olmayan parçalar 6
ay, garanti belgesi ile satılması yasal olarak zorunlu olan parçalar
teslim tarihinden itibaren 2 yıl süreyle garanti kapsamındadır. Yedek
parça garantisi söz konusu olduğunda, parçanın gerekli teknik bilgi ve
yetkinliğe sahip servisler tarafından monte edildiğinin kanıtlanması ve
parçanın takılma şeklinin imalatçı tarafından bildirilen teknik özelliklere
uyması gerekmektedir.
·Garanti kapsamı ürün kaynaklı hatalar için geçerlidir. Bu nedenle, doğal
aşınma, fazla yıpranma, usulsüz kullanım veya onaylanmamış değişikliklerden
dolayı meydana gelen hasarlar ile dış etkenlerden kaynaklanan durumlar garanti
kapsamı dışındadır. Garanti kapsamında değiştirilen parçaların mülkiyeti
yetkili satıcıya geçer. Garanti kapsamında ücretsiz değiştirilen parçanın
garanti süresi aracın garanti süresi ile sınırlıdır.
·Garanti kapsamındaki sorunun giderilmesinde yetkili servis onarım veya
parça değiştirme yöntemlerinden birini kullanabilir.
·Garanti kapsamında değiştirilen parçanın ve buna ait işçiliğin bedeli
müşteriden talep edilemez. Garanti kapsamındaki bir arızadan dolayı yolda
kalan aracın yetkili servise çekilmesi veya mobil yol yardımı ile ilgili
ücretler garanti kapsamında karşılanır. Ticari kayıplar gibi diğer dolaylı
masraflar garanti kapsamında değildir.
·Müşteri araç ile ilgili kusurları vakit geçirmeden en yakın yetkili
satıcıya/servise bildirmekle yükümlüdür.
Aşağıdaki durumlarda garanti geçerli değildir
·Aracın bakım ve onarımları zamanında, düzenli olarak, gerekli teknik bilgi
ve yetkinliğe sahip servisler tarafından; periyodik bakım ve onarım
prosedürlerine uygun şekilde yapılmamışsa
·Araç kullanımına ilişkin kullanım kılavuzunda yer alan bilgilendirmelere
uyulmamışsa
·Araç; amacı dışında, uygun olmayan şartlarda veya aşırı yük altında
kullanılmışsa (Yarış aracı olarak kullanım vb.)
·Satın alınan araçtaki onarım ihtiyacı zamanında bildirilmemişse ya da kayıt
altına alınması sağlanmamışsa
·Servis tarafından yapılan uyarılara rağmen, bildirilen süre içinde araç
sahibi ya da kullanıcıları onarıma imkân sağlamamışsa
·Satın alınan araç daha önce gerekli teknik bilgi ve yetkinliğe sahip
olmayan servisler ya da kişiler tarafından onarım görmüşse
·Araca imalatçı firma tarafından onaylanmamış herhangi bir parça takılmışsa
veya araçta imalatçı firma tarafından onaylanmayan bir değişiklik yapılmışsa
·Normal kullanım sonucu ve malzemenin doğası gereği parçalarda meydana gelen
aşınma ve yıpranmalar garanti kapsamında değildir. Aşınmaya maruz olan bu
parçalara örnek; ampuller, fren ve debriyaj balataları, filtreler, lastikler,
sigortalar, bujiler ve silecek lastikleridir. Fakat söz konusu parçalarda
malzeme, işçilik ve montaj hatası; yani fabrikasyon hatası tespit edilirse
parçalar garanti kapsamında değerlendirilebilir. Araç üzerinde yapılan
değişiklikler veya modifikasyonlar söz konusu ise bunlarla ilgili olarak
meydana gelen arızalarda garanti geçerli değildir.
·Yol şartlarından, kullanım şeklinden ve yakıt kalitesinden doğrudan
etkilenen parçalar; fabrikasyon bir hata söz konusu olmadıkça garanti kapsamı
dışındadır. Kullanım ile ilgili ortaya çıkabilecek lastik balans ayarları, ön
düzen ayarları, rüzgar sesi giderilmesi, yakıt tüketim ölçümü gibi işlemler
garanti kapsamında değerlendirilemez.